Жов 17 2013

Як роблять мотузки

Category: Промисловістьadmin @ 10:23


Всі ми користуємося звичайними мотузками, але все чи багато хто знає, як і з чого їх роблять? Щоб це з’ясувати, вирушаємо в Коломну, де знаходиться одне з найстаріших виробництв в галузі. І перший російський військовий корабель «Орел», і четирехмачтовий барк «Крузенштерн», зробив в 1995-1996 рр.. кругосвітнє плавання в ознаменування 300- річчя Російського флоту, були оснащені снастями, виготовленими Коломенський майстрами канатного справи.


Фотографії і текст Олександра «Russos» Попова

Історія підприємства почалася в 1773 році з підстави канатного заводу купцем Родіоном Хлєбніковим. Виникнення і розвиток підприємства нерозривно пов’язане з історією вітчизняного морського, торговельного, рибальського та військового флотів Росії.

Якщо не помиляюся, на фото – екструзионная лінія, яка виробляє поліпропіленову плівкову нитку:

Сировиною служать маленькі гранули, які витягуються ось у таку нитку:

Готовий продукт намотується на бобіну:

А це виробництво канатів. Нитка до нитки. Виходить пасмо. Потім кілька джгутів об’єднуються в один. Цей момент відображений саме на фото:

І далі кілька бобін ставляться на цю мегамашина, яка плете канат. Фото не передає всієї краси її кінематики. У кінці поста ви знайдете ролик, де представлені всі основні диво -машини з плетіння канатів.

Готовий виріб:

Упаковано, перевірено і готово до відвантаження покупцю:

Величезний цех, де стоять маленькі машинки:

Тут все відносно просто:

Кілька пасом сплітаються – і виходить мотузка:

А тут, власне, роблять ці пасма:

Нитка до нитки…

Готова продукція:

А ось так плетуть мотузки для різних потреб. На фото – рибальська мотузка зі свинцевим сердечником:

Мегаустановка. Її робота просто заворожує:

Мотузка складається з сердечника і обплетення. На фотографії якраз видно білий сердечник і кольорова оплетка. Завдяки їй сердечник не забруднюють і не стирається. Також обплетення приймає на себе частину енергії ривка, близько 30 %:

А по-науковому така машина називається крутильної:

Мотузка для спецпідрозділів та особливих потреб. При діаметрі 7 мм розривна навантаження складає 2700 кг, а оплетка витримує температуру 450 градусів:

Так-так, це та сама рятувальна статика, на якій лазить в нашій країні більшість скелелазів. Я і раніше купував тільки таку мотузку. Благо, за співвідношенням ціна / якість у неї немає конкурентів:

Контроль якості. У страхувальних мотузок (це ті мотузки, по яких ми з вами лазимо якраз) перевіряється 100 відсотків продукції. На фото, як би так сказати, – лазерний вимірювач діаметру мотузки. Справа в тому, що будь-який шлюб призводить до порушення обплетення або сердечника і, відповідно, діаметру. Навіть непомітної оку, але електроніка це бачить:

Корабельні канати:

І різні зразки продукції:

А це окремий цех однієї мегамашини:

Пасма збираються в мотузку:

Мотузки збираються в канат, а канати збираються у великий канат:

Ось у такий!

Четверта частина всієї продукції підприємства експортується до Великобританії, Німеччину, Данію, Іспанію та інші країни.

Какая прелесть !

А ! Який стімпанк !

Фото не передає всієї його принади. Чесно кажучи, відео теж. Це треба дивитися наживо.

Відео:

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.