Лис 19 2013

Віадук Мійо – найвища транспортна споруда у світі

Category: Архітектураadmin @ 13:50


З Парижа на південь Франції ведуть в загальному рахунку чотири автодороги. Найкоротший шлях до Середземного моря проходить якраз по А75 – однієї з найвищих автомагістралей в Європі.

Довгий час головним недоліком цієї дороги вважалися величезні пробки в районі міста Мійо, де А75 перетинала річку Тарн. Щороку під час літніх канікул і відпусток затори розтягувалися на багато кілометрів, тому з часом будівництво віадука над долиною Тарна стало необхідністю. Дослідження почалися в 1987 році, а сам віадук Мійо відкрився тільки в 2004. Цей шедевр інженерної думки побив кілька рекордів і сьогодні вважається найвищим транспортним спорудою у світі . По-моєму, неможливо проїхати повз і не заїхати на парковку, щоб насолодитися видами моста і південними пейзажами.


Фотографії і текст omnesolum

Я вже три рази проїжджав по віадук Мійо і щоразу робив поруч з ним зупинку, тому в цьому оповіданні будуть фотографії, зроблені в три різних дні. Буде можливість подивитися міст при різному освітленні.

Місто Мійо розташувався в неймовірно мальовничій долині річки Тарн і оточений горами Центрального масиву.

У Мійо проживає трохи більше 20 тисяч осіб.

Щоб помилуватися на віадук, найкраще витратити трохи сил і часу і піднятися на оглядовий майданчик, що нависає над парковкою.

Віадук Мійо – вантовий міст загальною довжиною в два з половиною кілометри, що стоїть на семи опорах, одна з яких перевищує за своєю висотою Ейфелеву вежу.

На відміну від інших, більш високих мостів (якщо вважати відстань від дорожнього полотна до дна), опори віадука Мійо встановлені на самому дні ущелини. Саме тому міст можна вважати найвищим у світі.

Реалізація проекту була доручена конструкторської компанії « Ейфаж», а головними архітекторами стали знаменитий Норман Фостер і Мішель Вірложо, автор вражаючого мосту Нормандії в гирлі Сени.

Конструктори зіткнулися з цілою низкою складнощів: величезні розміри і глибина ущелини, вітру, що досягають 200 км / год, деяка сейсмічна активність, а також опір з боку місцевих жителів і асоціацій з захисту природи.

У 1996 році (тобто через 9 років після початку досліджень) з декількох варіантів було обрано остаточний проект віадука (третій зверху), краще всього вписується в пейзаж:

Міст підтримують 7 опор (або пілонів). Від кожного пілона відходять до дорожнього полотна 11 пар вант з натягом від 900 до 1200 тонн.

Маса сталевого настилу моста – 36 тисяч тонн, що в п’ять разів важче всесвітньо відомої Ейфелевої вежі.

З обох сторін дорожнього полотна встановлений спеціальний вітрозахисний екран, що оберігає віадук і автомобілістів від сильних поривів вітру:

Стан мосту відстежується за допомогою величезної кількості датчиків, що вимірюють тиск, температуру, прискорення, розтягнення і т.д. Коливання настилу фіксуються з точністю до міліметра.

Я вважаю, що віадук Мійо – один з найкрасивіших і елегантних мостів у світі. Його строгість ліній і уявна простота конструкції не тільки не псують, але навіть прикрашають пейзаж.

Багато супротивників будівництва приводили як аргумент той факт, що плата за проїзд по мосту відлякає автомобілістів та водіїв вантажівок, і проект не окупиться. Вийшло навпаки: віадук приваблює не тільки вантажоперевізні компанії ( економлять час і нерви водіїв), але й туристів, спеціально приїжджають подивитися на диво інженерної думки.

Незважаючи на те, що автомобілі більше не проїжджають через центр міста по дорозі на південь або з півдня, готелі та ресторани в сусідніх з мостом містах відзначають зростання відвідуваності, прозваний «ефектом віадука».

Пункт сплати дорожнього мита розташований на північ від віадука. Він може обслуговувати 16 смуг руху. Вартість проїзду по мосту в 2013 році в літній сезон – 8,90 € для легкових автомобілів, 32,40 € для вантажівок.

Спочатку на мосту діяло стандартне обмеження швидкості в 130 км / год, але його понизили до 90 км / год, щоб знизити аварійну небезпеку – багато водіїв пригальмовували, щоб встигнути насолодитися пейзажами.

Радіус кривизни моста в 20 км дозволяє автомобілістам рухатися за більш точною траєкторії і додає віадук ілюзію нескінченності.

Деякі кажуть, що в наші дні ніхто не замислюється над естетичної складової великих споруд, так як капіталізм прагне до зниження вартості будівництва на шкоду зовнішньому вигляду. Віадук Мійо – прямий доказ зворотного.

Як дістатися: на машині, 6:00 з Парижа або годину з невеликим з Монпельє.
Вартість проїзду по мосту: 8,90 € влітку, 7 € поза сезоном.

Також дивіться статті « Найбільш грандіозні мости у світі» і « Найнезвичайніші мости у світі».

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.