Лис 28 2013

Як роблять літаки Боїнг

Category: Літакиadmin @ 16:00


11 днів – саме стільки часу потрібно, щоб зібрати один новенький і блискучий Боїнг -737, найпопулярніший у світі пасажирський літак! Всього на заводі в Рентоні збирають 38 літаків на місяць, а сама лінійка 737 проводиться з 1967 року ! Замовникам вже поставлено більше 7600 літаків… А ще 3000 бортів замовлено і чекають своєї збірки і поставки! При цьому на самому складальному конвеєрі атмосфера більш ніж вальяжно – розслаблена. Візуально ніхто нікуди не поспішає, адже найголовніше – це безпека, саме тут ціна помилки дуже велика. Тому кожен співробітник складальної лінії працює в дуже комфортному темпі без поспіху і втоми.

У цьому репортажі запрошую вас на завод, де збирають Боїнги -737, адже всі ви, майже напевно, літали на цьому літаку хоча б раз у житті!


Фотографії і текст Олександра Чебана

Значить, з цього типу я почну велику серію репортажів із заводів Боїнг в Сіетлі. Але для початку схема розташування заводів навколо Сіетла. У Рентоні збирають 737- й, потім літак перелітає на Boeing Field Airport, де після серії тестових польотів відбувається його передача замовнику. Далекомагістральні літаки збирають і передають замовнику в Еверетт, там же є центр для відвідувань туристами, на завод можна пройти в складі екскурсії:

Виробничий комплекс у Рентоні включає в себе виробничі лінії, зайняті складанням узкофюзеляжних літаків Boeing 737 NG і модифікацій. Виробництво в Рентоні було розгорнуто напередодні Другої Світової війни. Тут створювалися знамениті літаючі фортеці Boeing B -17.

Після війни, в 1952 році з заводу зійшов перший реактивний пасажирський літак Boeing 707. Тут розроблялися всі наступні серії та модифікації узкофюзеляжних літаків Boeing: ? 707, – 727, ? 737 і ? 757. Сьогодні у виробничій програмі Рентона залишаються 4 модифікації літака Boeing 737 NG. Тут же буде запущена збірка новітньої версії літака Boeing – 737, – модифікація 737 – MAX.

У 2003 році була проведена консолідація виробництва у Рентоні. Всі конструкторські та допоміжні підрозділи отримали прописку в приміщеннях, що безпосередньо прилягають до виробництва. Така перебудова підвищила ефективність управління і взаємодії. При цьому виробничі площі скоротилися більш ніж на 40 %. Виробництво організоване як двигающаяся складальна лінія, по суті, – це перша в світі конвеєрна збірка пасажирських літаків.

Зверніть увагу на дві наступні фотографії, вони висять біля входу на виробництво. Перша зроблена в 80х, друга – сучасна конвеєрна (!) Схема роботи. Вся складальна лінія безперервно рухається зі швидкістю 5см/мін !

Було:

Стало:

Фюзеляжі для Boeing 737 будують у м. Вічіта, штат Канзас. Доставляються залізничним транспортом на відстань 3218 км. Доставка на завод у Рентоні займає близько 8 днів. Фюзеляж Боїнга рівномірно зелений, а у Ейрбас зелений має різні відтінки. Відповідь така: у Боїнга -737 весь фюзеляж зібраний на одному заводі, у Ейрбаса різні частини виробляються на різних підприємствах. Втім, у великих Боїнгів теж на різних, але про це в одному з наступних репортажів.

Ритмічне виробництво літаків стало можливим завдяки реалізації віртуальної моделі кожного зібраного літака. Задовго до закладки літака віртуальна модель забезпечує бездоганну збірку всіх компонентів і комплектуючих (кухні, – з Японії, крісла – з Італії), відповідно з найрізноманітнішими вимогами замовників. Тут повністю реалізовані принципи « Lean Manufacturing». З іншого боку це дозволило скоротити весь цикл від замовлення до поставки з 2- х з половиною років до 11 місяців. Кожен місяць з воріт заводу виходять до 38 літаків Boeing ? 737 і всього в 2012 році було поставлено замовникам 415 літаків.

Зараз один літак збирають 11 днів, у планах досягти позначки в 10 днів! Причому не за рахунок збільшення кол -ва співробітників або площ, а саме за рахунок оптимізації складального процесу:

Новий 737-800 для FlyDubai. Саме для цієї авіакомпанії 16 грудня 2011 Boeing поставила 7000 -й 737й !

Практично всі – це ручна робота!

Переходимо на другу лінію. Загалом висота павільйону з складальної лінією 737 становить 33м, ширина – 230м, довжина – 340м:

Дельта:

Територія величезна, тому для переїздів співробітники використовують велосипеди:

У центрі залу відбувається монтаж галерей, гідравліки, шасі:

У наступній позиції монтують салон і крісла, туалети, багажні відділення:

Потім літак викочують і перевозять для фарбування в наступний цех, проте перший політ він здійснює будучи незабарвленим повністю! Ось цей літак для китайців повернувся в цех збірки для додаткового доопрацювання вузлів після тестових польотів:

А поруч озеро. Краса !

Після викатки літаки на 5 днів буксируються на аеродром Рентона, це всього в парі сотнею метрів від складального цеху. Тут відбувається заправка ; виконання передпольотних випробувань, включаючи процедури випробування двигунів. Літак виконує свій 1й політ в центр поставок Сіетла на аеродром Boeing Field ; фарбування літака здійснюється в Сіетлі або Рентоні ; фарбування займає 3 дні ; фарбування 1/ 3 всіх літаків проводиться у Рентоні.

Потім виконуються льотні випробування, в яких задіюються пілоти Boeing і пілоти замовника і займає все це приблизно 7 днів.

У цех фарбування мені ні на Боїнгу, ні на Ейрбас потрапити не вдалося, дуже хотілося, але потрібно було багато всього одягати, а часу, як завжди не вистачило… Звичайно потрібно близько 190 літрів фарби дли фарбування 737. Після висихання вага фарби на одному літаку становить приблизно 113 кілограм залежно від схеми нанесення фарби.

У наступному репортажі я розповім про те, що побачив на аеродромі Boeing Field. Наприклад, новенький 737-900 для української МАУ, який щойно повернувся після свого першого польоту з заводу в Рентоні на Боїнг Філд:

70 % всіх проданих компанією Boeing цивільних літаків припадає на сімейство 737. Саме тут відбувалася передача першого з сорока Боїнгів, які замовив Ютейр в рамках програми з оновлення та поповненню флоту.

Дякуємо за екскурсію !

Кожну секунду в небі в світі в повітрі знаходяться більше 1700 Боїнгів -737 ! Монітор «живий», можна переглядати кожен тип ПС з тих, що знаходяться в повітрі. На момент мого відвідування було: 787 – 14: А380 – 80.

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.