Гру 05 2013

Найдивніші літаки в світі

Category: Літакиadmin @ 10:20


Просто дивно, які літальні апарати можна зібрати, приклавши достатньо зусиль, чистого творчості і вклавши в проект багато грошей. Огляд незвичайних конструкцій літаків, вертольотів і спускаються, від літаючих тарілок до «Каспійських монстрів». Дорогі, експериментальні і часто ніколи не відривається від землі.


Безкрилий. Проект НАСА «М2 -F1» отримав прізвисько « літаюча ванна». Головне його призначення розробники бачили у використанні в якості капсули для приземлення астронавтів. Перший політ цього безкрилого літального апарату відбулась 16 серпня 1963 року народження, а рівно через три роки в той же день, відбувся останній:

Дистанційно керований. З середини 1979 до січня 1983 на авіабазі НАСА проводилися випробування двох дистанційно пілотованих апаратів HiMAT. Кожен літак був приблизно наполовину менше розміру F -16, але мав майже вдвічі перевагу в маневреності. При околозвуковой швидкості звуку на висоті 7500 м апарат міг здійснювати розворот з перевантаженням 8 g, для порівняння, винищувач F- 16 на тих же висотах витримує перевантаження тільки 4,5 g. По закінченні досліджень обидва апарати були збережені:

Безхвостий. Прототип літака McDonell Douglas X -36, побудований з однією метою: перевірити літаючі здібності безхвостих літаків. Був побудований в 1997 році і за задумом розробників міг управлятися дистанційно із землі:

Кособоков. Ames AD -1 (Еймес АД- 1) – експериментальний і перший в світі літак з косим крилом Ames Research Center і Берта Рутана. Був побудований в 1979 році і зробив перший політ 29 грудня того ж року. Випробування проводилися до початку 1982 року. За цей час AD -1 освоїли 17 льотчиків. Після закриття програми літак помістили в музей міста Сан – Карлос, де він перебуває досі:

З обертовими крилами. Boeing Vertol VZ -2 – перший у світі літальний апарат, що використовує концепцію поворотного крила, з вертикальним / укороченим зльотом і посадкою. Перший політ з вертикальним зльотом і зависанням у повітрі був здійснений VZ -2 влітку 1957 року. Після серії успішних випробувань VZ – 2 був переданий в дослідницький центр NASA на початку 60- х:

Найбільший вертоліт. У зв’язку з потребами радянського народного господарства та збройних сил в конструкторському бюро ім. М. Л. Міля в 1959 р. почалися дослідження надважкого вертольота. 6 серпня 1969 на вертольоті МІ В-12 був встановлений абсолютний світовий рекорд підйому вантажу – 40 тонн на висоту 2250 метрів, не перевершений до теперішнього часу; всього на вертольоті В-12 було встановлено 8 світових рекордів. У 1971 році вертоліт В-12 успішно демонструвався на 29- му Міжнародному авіакосмічному салоні в Парижі, де був визнаний «зіркою» салону, а потім у Копенгагені та Берліні. В-12 – найважчий і вантажопідйомний вертоліт, колись побудований у світі:

Літаюча тарілка. VZ -9- AV Avrocar – літальний апарат вертикального зльоту і посадки розробки канадської компанії Avro Aircraft Ltd. Розробка літального апарату почалася в 1952 році в Канаді. 12 листопада 1959 здійснив перший політ. У 1961 році проект був закритий, як офіційно заявлено у зв’язку з неможливістю «тарілки» відірватися від землі вище 1,5 метрів. Всього було побудовано два апарати «Аврокар»:

Дивно виглядає. Винищувач у вигляді літаючого крила Northrop XP – 79B, оснащений двома реактивними двигунами, був побудований в 1945 році американською фірмою Northrop. Передбачалося, що він буде пікірувати на ворожі бомбардувальники і розбивати їх, відрубуючи хвостову частину. 12 вересня 1945 літак здійснив єдиний політ, який закінчився катастрофою через 15 хвилин польоту:

Літак -космічний корабель. Боїнг X- 48 (Boeing X -48) – американський експериментальний безпілотний літальний апарат, створений спільними зусиллями компанії Boeing і агентства NASA. Апарат використовує одну з різновидів літаючого крила. 20 липня 2007 він перші піднявся на висоту 2300 метрів і приземлився через 31 хвилину польоту. X- 48B став кращим винаходом 2007 року за версією Times.

Футуристичний. Ще один проект НАСА – NASA Hyper III – літак, створений в 1969 році:

Літаючий млинець . Експериментальний літак Vought V -173. У 1940- х роках американський інженер Чарльз Циммерман створив літак унікальної аеродинамічної схеми, який до цих пір продовжує дивувати не лише своїм незвичайним виглядом, а й льотними характеристиками. За свою неповторну зовнішність він удостоївся безлічі прізвиськ, серед яких був «Літаючий млинець». Він став одним з перших апаратів вертикального / укороченого зльоту і посадки:

спуститися з небес. HL -10 – один з п’яти літальних апаратів льотно – дослідницького центру НАСА, що використовувався для вивчення і перевірки можливості безпечного маневрування і посадки на апараті з низьким аеродинамічним якістю після його повернення з космосу:

Зворотний стреловидность. Су -47 «Беркут» – проект російського палубного винищувача, розроблений в ОКБ ім. Сухого. Винищувач має крило зворотної стріловидності, в конструкції планера широко використовуються композитні матеріали. У 1997 р. був побудований перший літаючий екземпляр Су -47, зараз він є експериментальним:

Смугастий. Grumman X -29 – літак – прототип з зворотної стрілкою крила, розробки 1984 корпорацією Grumman Aerospace (зараз – Нортроп Грумман). Всього було побудовано два примірники на замовлення Агентства з перспективних оборонних науково – дослідних розробок США:

Вертикально злітаючий. LTV XC -142 – американський експериментальний транспортний літак вертикального зльоту і посадки з поворотним крилом. Здійснив перший політ 29 вересня 1964. Побудовано п’ять літаків. Програма припинена в 1970 році. Єдиний збережений екземпляр літака знаходиться в експозиції Музею ВПС США:

Каспійський Монстр. «КМ» ( Корабель- макет), за кордоном також відомий як «Каспійський монстр» – експериментальний екраноплан, розроблений в конструкторському бюро Р. Є. Алексєєва. Екраноплан мав розмах крила 37,6 м, довжину 92 м, максимальну злітну масу 544 тонни. До появи літака Ан -225 «Мрія» це був найважчий літальний апарат у світі. Випробування « Каспійського Монстра» проходили на Каспії протягом 15 років до 1980 року. У 1980 році через помилку пілотування КМ зазнав аварії, жертв не було. Після чого операцій з відновлення або споруді нового екземпляра КМ не проводилося:

Повітряний кит. Super Guppy – транспортний літак для перевезення негабаритних вантажів. Розробник – Aero Spacelines. Випущений в кількості п’яти примірників у двох модифікаціях. Перший політ – серпень 1965 року. Єдиний літаючий «повітряний кит» належить NASA і експлуатується для доставки великогабаритних виробів для МКС:

Гостроносий. Douglas X -3 Stiletto – американський експериментальний літак- моноплан фірми «Дуглас». У жовтні 1952 року відбувся перший політ літака Douglas X -З:

Для польотів на Місяць. Цей спускний модуль, побудований в 1963 році, був частиною проекту «Аполлон», з метою якого була перша пілотована висадка на Місяць. Модуль був оснащений одним реактивним двигуном:

Вінтокрил. Сікорський S -72 – експериментальний вертоліт. Перший політ S -72 здійснив 12 жовтня 1976. Політ модернізованого S -72 відбулася 2 грудня 1987 года, але після трьох наступних польотів фінансування було припинено:

Літак – ракета. Ryan X – 13A – RY Vertijet – експериментальний реактивний літак вертикального зльоту і посадки, створений в США в 1950 -х. Розробник – компанія Ryan. Замовник -ВВС США. Всього було побудовано два таких літака:

Місячний модуль. Ще один спускний модуль вертикального зльоту і посадки, побудований в 1964 році, був частиною проекту «Аполлон», з метою якого була перша пілотована висадка на Місяць. Також дивіться статті «Інша сторона Місяця» і «Ніл Армстронг – перша людина на Місяці».

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.