Гру 19 2013

Як працює UPS

Category: Літакиadmin @ 13:51


У далекому 1907 двоє друзів, зайнявши 100 доларів, заснували компанію American Messenger Company. Так як в ті часи телефони і автомобілі були рідкістю, то їх бізнес з виконання різноманітних завдань (виконання разових доручень, доставка повідомлень пішки або на велосипеді, доставка покупок з аптекарських магазинів і т.д.) швидко пішов у гору. А закладене правило «вища якість за нижчими цінами» дозволило компанії відсвяткувати столітній ювілей і перетворитися на одну з найбільших логістичних компаній світу.


Фотографії і текст Олександра Попова

У даному пості я не ставлю собі за мету розповісти про всю історію компанії і всіх тонкощах роботи. Це цілої книги не вистачить. Під катом я розповім всього лише про європейський авіаційному сортувальному вузлі UPS в м. Кельн/Бонн, який знаходиться відповідно в аеропорту імені Конрада Аденауера. Вузол з 1986 року є основним європейським авіахабом компанії і разом з транспортними авіавузлом в Луїсвіллі (США), Гонконзі, Шеньчжені та Шанхаї забезпечує зручну логістику по всій земній кулі.
Кельн/Бонн був обраний для авіавузла з наступних причин:
– Близькість до ділових центрам Німеччини і Європи
– Розвинена дорожня мережа та інфраструктура
– ВПП, що дає можливість цілодобово виконувати операції з перевезень при будь-якому розмірі літака
– Хороші погодні умови
– Можливість нічних польотів (принаймні, до жовтня 2030).

Ось такий вид відкривається з готелю. Всі екскурсії туди проводяться вночі. З 11 до 1:30. Хоча, забігаючи вперед, скажу, що ми там ходили десь до 2:30. Аж надто все цікаво!

Центр обробляє 110000 одиниць вантажів і документів на годину. Зараз ведуться роботи, які дозволять збільшити пропускну здатність до 190 тисяч одиниць. Коли ви що або замовляєте по інтернету з доставкою UPS, то в Росію ваша покупка потрапляє через цей хаб в Кельні. Або для Далекого Сходу – через Сеул і Владивосток.

Центр обслуговує більше 220 країн. Тому в ньому здійснюється так же митний і прикордонний контроль вантажів.

Терміни Tracking і Tracing, використовувані сьогодні в повсякденному англомовного мовлення, народилися в UPS. Раніше накладні виписувалися від руки під копірку, і співробітників, які цим займалися, і називали Tracer.

Але найцікавіше, звичайно, відбувається на льотному полі аеропорту. Вночі тут кипить робота – кілька десятків літаків (у UPS 64 стоянкових місця) перебувають під розвантаженням і завантаженням. За добу виконується 72 рейси по всій Європі. А через Кельн – 37.

Всього у власної авіакомпанії UPS Airlines знаходиться в експлуатації 237 літаків!

Крім цього авіакомпанія зафрахтувала ще 293 літака, що доводить її флот до значної цифри в 530 літаків.

Таким чином авіакомпанія UPS щодня доставляє як невеликі експрес-відправлення, так і важкі вантажі за допомогою 530 бортів, що літають на 1800 ділянках між більш ніж 700 аеропортами в більш ніж 220 країнах світу.

Красивий вигляд на ангари ВПС на іншій стороні перону:

Термін Hub (великий центр обробки вантажів, розташований в стратегічно вигідному місці, звідки вантажі розподіляються по дрібнішим пунктам) був теж вперше придуманий в UPS.

Нова лінія сортування, яка буде введена в експлуатацію наприкінці цього року:

Диспетчерський центр. Завантаження літаків, розташування кожного вантажу, його маршрут і загальна логістика. Все в цій кімнаті. UPS доставляє в середньому 16300000 відправлень щодня, і інформація про кожного з них знаходиться в найбільшій у світі приватній базі даних DB- 2.

Після авіаційної транспортування вантажі треба доставити клієнтам. У цьому беруть участь більше 102 тисяч автомобілів у більш ніж 220 країнах. Крім літаків, поїздів, машин, мотоциклів та велосипедів так само використовуються рикші (Бангкок), гондоли (Венеція) і мули ( Гранд -Каньйон). Причому в США, на відміну від Європи, активно використовується залізнична мережа. У нашій країні тільки авіа-і автотранспорт. Як сказали представники UPS, ми були б раді використовувати залізні дороги, в перспективі це могло б спростити і здешевити доставку експрес-відправлень, особливо між тими населеними пунктами, відстань між якими долається за ніч, але в силу різних обставин, поки це неможливо. На жаль, РЖД непробивна бюрократична структура.

Маршрути для кур’єрів будуються таким чином, щоб від однієї парковки можна було пішки обійти відразу кілька адрес. Крім цього в багатьох країнах з маршруту виключають повороти наліво. Це дозволяє економити час і бензин. Звичайно, в Росії, особливо у великих містах, такий підхід не завжди доречний. В умовах найжорстокіших пробок кур’єри UPS навчилися знаходити такі маршрути і об’їзні шляхи, про які багато хто навіть не здогадуються. У день один кур’єр може обійти в середньому 80-100 адрес. Але це вимагає ретельної розробки маршруту операційним відділом і відмінної знання місцевості самим кур’єром. Плюс, дружба на місцях, коли, наприклад, кур’єр залишає машину на парковці біля однієї організації, але встигає обійти в цьому районі декілька. Що дуже актуально для завантаженого центру.

Якщо з машиною трапляється ДТП, то незалежно від рішення поліції про винність кур’єра, компанія завжди проводить власне розслідування кожної конкретної ситуації з тим, щоб запобігти подібним випадкам у майбутньому.

На європейський ринок компанія прийшла в 1976 році. А в 1989 році через спільне підприємство «Совтрансавто» вона почала працювати в Радянському Союзі. І до 2000 року створила вже повноцінну власну операційну мережу.

Зараз в Росії у компанії 19 операційних центрів, два сортувальні центри (площею більше 3000 кв.м.) і більше 130 пунктів прийому відправлень. У авіадоставкою задіяні три міжнародні аеропорти – Внуково, Пулково і Кневічі (Владивосток).

Давайте простежимо шлях коробки. Після розпізнавання коду, перевірки упаковки (грамотно упакувати – то ще мистецтво) ваше відправлення нарешті потрапляє на сортування. У потрібний момент майданчик нахиляється і коробка їде за адресою.

Величезний лабіринт конвеєрів:

Вага цього контейнера від півтора до двох тонн. Його спокійно рухає одна людина, так як в підлогу вбудовано безліч коліщаток:

Після наповнення контейнер відтягують до рампи:

І вантажать на аеродромну візок:

Яку такий от міні -трактор вже відвозить до потрібної стоянці літака:

Все просто. Але за цією простотою досвід кількох десятиліть логістики.

Моя авіаційна любов (після Конкорда, звичайно) – MD- 11F:

До Росії відправлення потрапляють на цьому вантажному Боїнгу 737- 400SF авіакомпанії Atran. Кожен день він літає в Кельн і назад з Внуково:

Авіакомпанія спеціально для контракту з UPS закупила два пасажирських Boeing 737-400 і конвертувати їх у вантажні літаки. А два борти забезпечують резерв друг-другу у разі поломки одного.

Один з тринадцяти Джамбо:

Авіакомпанія навіть замовляла десять А380 у вантажному варіанті, але замовлення було скасовано в 2007 році. До слова, вантажних толстопузіков поки в найближчому майбутньому не передбачається взагалі.

Вантажна кабіна Boeing 747- 400F:

Піднімається носова частина:

Красень MD- 11F. Всього у флоті авіакомпанії 38 Дугласов. Також дивіться статтю «Як працює Пошта Росії».

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.