Гру 19 2013

Літак Ан-225 – Мрія

Category: Літакиadmin @ 17:43


Ан- 225 «Мрія» є найважчим вантажопідйомним літаком, коли-небудь піднімалися в повітря. Максимальна злітна вага повітряного судна становить 640 тонн. Причиною споруди Ан- 225 була необхідність створення авіаційної транспортної системи для проекту радянського багаторазового космічного корабля «Буран». Літак існує в єдиному екземплярі.


Фотографії і текст Слави Степанова

Літак був спроектував в СРСР і побудований в 1988 році на Київському механічному заводі.

«Мрія» встановила світовий рекорд злітної ваги і вантажопідйомності. 22 березня 1989 Ан- 225 здійснив політ з вантажем 156,3 тонни, побивши тим самим одночасно 110 світових авіаційних рекордів, що є рекордом саме по собі.

З початку експлуатації літак налітав 3740 годин. Якщо припустити, що середня швидкість перельотів (з урахуванням зльоту, набору висоти, крейсерського польоту, зниження, заходження на посадку) становить близько 500 км / год, то можна порахувати зразкову значення пройденого кілометражу: 500 х 3740 = 1870000 км (більше 46 витків навколо Землі по екватору).

Масштаби Ан- 225 вражають: довжина літака – 84 метра, висота – 18 метрів (як 6 -поверховий 4 – під’їзний будинок)

Наочне порівняння Зрозуміло, мова йде про запасний ЗПС, якщо така є у аеропорту.

Розмах крила становить 88,4 метра, а площа – 905 кв.м.

Єдиний літак, що перевершує Ан- 225 за розмахом крила, це Hughes H – 4 Hercules, який відноситься до класу літаючих човнів. У повітря судно піднімалося всього один раз в 1947 році. Історія цього літака знайшла відображення у фільмі «Авіатор».

Так як сам космічний корабель « Буран» і блоки ракети- носія « Енергія» мали габарити, що перевершують розміри вантажного відсіку «Мрії», на новому літаку передбачалося кріплення вантажів зовні. Крім цього планувалося, що літак буде використаний як перша ступінь при старті космічного корабля.

Освіта спутной струменя від закріпленого нагорі літака великогабаритного вантажу вимагало встановити хвостове оперення двокілевим, щоб уникнути аеродинамічного затінення.

На літаку встановлені 6 двигунів Д- 18Т. На злітному режимі кожен двигун розвиває тягу 23,4 тонни ( або 230 кН) тобто сумарна тяга всіх 6 -ти двигунів складає 140,5 тонни ( 1380 кН).

Можна припустити, що кожен двигун на злітному режимі розвиває потужність близько 12 500 кінських сил!

Двигуни Д- 18Т літака Ан- 225 ті ж, що і на Ан- 124 «Руслан». Висота такого двигуна 3 м, ширина 2,8 м, а вага понад 4 тонн.

Система запуску – повітряна, з електричним автоматичним управлінням. Допоміжна силова установка, що складається з двох турбоагрегатів ТА- 12, встановлених в лівому і правому обтічниках шасі, забезпечує автономне живлення всіх систем і запуск двигунів.

Маса палива в баках становить 365 тонн, воно розміщується в 13 крильових баках – кесонах.
Літак може залишатися в повітрі 18 годин і долати відстань понад 15 000 км.

Час заправки такої машини коливається в діапазоні від півгодини до півтори доби, а кількість заправників залежить від їх місткості (від 5 до 50 тонн), тобто від 7 до 70 заправників.

Витрата палива літака становить 15,9 тонни / год (в крейсерському режимі). При повному завантаженні літак може знаходитися в небі без дозаправки не більше 2 -х годин.

Шасі включає двостійкового носову і 14 – Стійко головну (по 7 стійок з кожного боку) опори.
На кожній стійці розміщено по два колеса. Разом 32 колеса.

Колеса вимагають заміни через кожні 90 посадок. Шини для «Мрії» виробляють на Ярославському шинному заводі. Ціна однієї шини складає близько $ 1000.

На носовій стійці – колеса розмірами 1120 ? 450 мм, а на головній – колеса розмірами 1270 ? 510 мм.
Тиск усередині становить 12 атмосфер.

З 2001 року Ан- 225 виконує комерційні вантажні перевезення у складі авіакомпанії «Antonov Airlines».

Розміри вантажної кабіни: довжина – 43 м, ширина – 6,4 м, висота – 4,4 м.

Вантажна кабіна літака герметична, що дозволяє здійснювати перевезення вантажів різного типу. Усередині кабіни можна розмістити 16 стандартних контейнерів, до 80 легкових автомобілів і навіть великовантажні самоскиди типу «БелАЗ». Тут достатньо простору, щоб помістився весь корпус Боїнга -737.

Доступ у вантажний відсік здійснюється через носову частину літака, яка відкидається наверх.

Процес відкриття / закриття рампи вантажного відсіку займає не більше 10 хвилин.

Для розкладання рампи літак здійснює, так званий « уклін слона». Передня стійка шасі відхиляється вперед, а вага літака переноситься на допоміжні опори, які встановлені під переднім порогом вантажної кабіни.

Допоміжна опора:

Панель управління системою « присідання» літака:

Даний спосіб завантаження має ряд переваг у порівнянні з Боїнгом – 747 (завантаження на який здійснюється через відсік в бічній частині фюзеляжу:

«Мрія» – рекордсмен по вазі вантажу, що перевозиться: комерційного – 247 тонн (що в чотири рази більше максимальної корисного навантаження Боїнга – 747), комерційного моновантажу – 187,6 тонни, і абсолютний рекорд вантажопідйомності – 253,8 тонни. 10 червня 2010 перевезений самий довгомірний вантаж в історії повітряних транспортувань – дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 м кожна.

Літак обладнаний бортовим вантажним комплексом, що складається з чотирьох підйомних механізмів, вантажопідйомністю кожного в 5 тонн. Крім того, передбачено дві підлогові лебідки для навантаження несамохідної колісної техніки і вантажів на навантажувальної естакаді.

Цього разу Ан- 225 зафрахтувала французька машинобудівна компанія «Alstom» для перевезення 170 тонн вантажу з швейцарського Цюріха в Бахрейн з дозаправкою в Афінах та Каїрі.

Флайт – менеджер Вадим Миколайович Дениска:

Для буксирування літака Ан- 225 неможливо використовувати водило літаків інших фірм, тому водило перевозиться на борту літака.

Для забезпечення розворотів при русі літака по землі чотири останні ряду стійок основної опори виконані ориентируемой.

Велика вага літака призводить до того, що шасі залишають сліди на асфальті:

Сходи і люк в кабіну екіпажу:

Пасажирський відсік розділений на 2 частини: у передній перебуває екіпаж літака, а в задній – супроводжуючий і обслуговуючий персонал. Герметизація кабін роздільна – вони розділені крилом.

Задня частина кабіни супроводжуючих, призначена для прийому їжі, роботи з технічною документацією та проведення конференцій.

У літаку передбачено 18 місць для відпочинку членів екіпажу та членів інженерно-технічної бригади – 6 місць в передній кабіні і 12 в задній.

Сходи і люк в кабіну супроводжуючих в хвостовій частині літака:

Технічний відсік, розташований в задній частині кабіни екіпажу:

Найвіддаленіша точка від базового аеропорту, в якій вдавалося побувати літаку, – це острів Таїті, що входить до складу Французької Полінезії. Відстань за найкоротшою дузі земної кулі близько 16 400 км.

Ринда Ан- 225. Згадуваний в гравировке Володимир Володимирович Масон – інженер з експлуатації НД, який дуже багато років працював на «Мрії».

Командир повітряного судна (КПС) – Володимир Юрійович Мосін. Щоб стати командиром Ан- 225, необхідно мати досвід польотів на літаку Ан- 124 в якості командира не менше 5 років:

Екіпаж літака складається з 6 чоловік: командира повітряного судна, другого пілота, штурмана, старшого бортінженера, бортінженера по авіаційному обладнанню, бортрадиста.

Штурвал управління найбільшим літаком у світі:

При порожньому літаку – для зльоту і посадки достатньо 2400 м злітно -посадкової смуги.
Зліт з максимальною вагою – 3500 м, посадка з максимальною вагою – 3300 м.

На виконавчому старті починається прогрів двигунів, який займає хвилин 10.

Набір висоти здійснюється на швидкості 560 км / год, при вертикальної швидкості 8 м / с.

На висоті 7100 метрів, швидкість збільшується до 675 км / год з подальшим продовженням набору висоти до ешелону польоту.

Крейсерська швидкість Ан- 225 – 850 км / ч. При розрахунку крейсерській швидкості враховується маса літака і дальність польоту, яку літак повинен подолати.

Дмитро Вікторович Антонов – старший КВС.

Посадка здійснюється на швидкості 295 км / год з повністю випущеної механізацією. Допускається дотик ВПП при вертикальної швидкості 6 м / с. Після торкання ЗПС, відразу перекладається реверс тяги на двигунах з 2 по 5, а 1 і 6 залишають на малому газу. Гальмування шасі здійснюється на швидкості 140-150 км / год до повної зупинки літака.

Ресурс літака – 8000 льотних годин, 2000 зльотів- посадок, 25 календарних років.

Літак ще може пролітати до 21 грудня 2013 ( виповнюється 25 років з моменту початку його експлуатації), після чого буде виконано ретельне дослідження його технічного стану і виконані необхідні роботи щодо забезпечення продовження календарного строку служби до 45 років.

Через високу собівартість перевезення на Ан- 225, замовлення з’являються тільки для дуже довгих і дуже важких вантажів, коли перевезення наземними видами транспорту неможлива. Польоти носять випадковий характер: від 2-3 на місяць, до 1-2 на рік. Періодично виникають розмови про побудову другого екземпляра літака Ан- 225, але для цього потрібен відповідний замовлення і відповідне фінансування. Для завершення будівлі необхідна сума, приблизно рівна $ 90 млн, а з урахуванням проведення випробувань вона зростає до $ 120 млн.

Мабуть, це один з найкрасивіших і вражаючих літаків у світі. Дивіться також статтю про найбільший пасажирський літак у світі – A380.

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.