Січ 14 2014

Tesla Model S

Category: Автомобіліadmin @ 10:02


Головна подія автомобільного 2013 року уміщається в п’ять літер – Tesla. Я думаю, що ніхто з тих, хто створював компанію з виробництва електромобілів в Кремнієвій долині, не міг припускати такого приголомшуючого успіху, який обрушиться на машину під скромною назвою Model S.


Фотографії і текст Рустема Адагамова

У чому тут секрет? В особистості Елона Маска – творця PayPal і SpaceX, що вибрав, як виявилося, ідеальну маркетингову стратегію зі створення електромобіля саме преміум -класу? У потреби у молодих і успішних їздити на чомусь абсолютно особливому, чи не підходящому ні під які колишні стандарти ? Чому ця революція вдалася, незважаючи на те, що електромобілі існують стільки ж, скільки автомобілі взагалі. Але досі вони ніколи не покидали своєї ніші забавних екзотичних пристроїв, міських машинок для коротких поїздок. А тут раптом з’явився сяючий красень з салоном зі шкіри та дерева, 17 -дюймовим екраном замість панелі управління, двигуном в 416 к.с. і пробігом на одній заправці в 250-300 миль.

Це був тріумф інжинірингу, вичавити все можливе з літій-іонних батарей і точний маркетинговий розрахунок на покупця з грошима і бажанням бути на вістрі технічного прогресу. Мало того, що Tesla Model S по краш -тестам показав чудові, неймовірні результати, так автомобіль ще і став найшвидшим серійним електромобілем в світі, обійшовши за тестами американської National Electric Drag – Racing Association практично всіх конкурентів. Цей автомобіль розганяється до 100км/ч за 4,3 сек. Тому зараз в США, щоб купити Model S з батареєю на 85 кВт/год, потрібно чекати своєї черги два місяці – завод випускає по 20 000 машин в рік і не встигає за попитом. У Норвегії, де Tesla Model S стала найбільш продаваним автомобілем в 2013 р. (продано 6000 штук), покупці чекають свого замовлення п’ять місяців. Tesla активно будує мережу заправок на території США, європейських країн і особливо в Норвегії. Майбутнє, безумовно, за такими автомобілями – ера ДВС і дизелів неминуче закінчиться, а транспортні засоби, які використовують електрику, стануть нормою. Не так скоро, як хотілося б, звичайно, але все до того йде.

Вчора ми приїхали в автосалон Tesla в Пало- Альто, поруч зі штаб -квартирою компанії. Нам показали Tesla Model S і ми поїздили на ньому по окрузі, заїхавши по по дорозі в Tesla Motors Headquarters (на знімку вгорі). Я зробив кілька фотографій автомобіля в салоні і під час тест- драйву.

Ось це шасі Tesla Model S. Два електродвигуна ззаду, батареї розташовані внизу, під кожухом. Там 16 блоків батарей, які відокремлені один від одного для безпеки. У блоках перебувають близько 7 тисяч літій -іонних акумуляторів Panasonic і власного виробництва Tesla. До речі, так як батареї знаходяться внизу, то центр ваги у машини розташовується нижче осі обертання колеса (як у гоночних болідів), що забезпечує особливу стійкість автомобіля. З іншого боку, таке розташування батарей стало причиною виникнення відомого пожежі, коли Model S наїхала на залізну конструкцію, що валялася на дорозі, з такою силою, яка пробила батарейний блок і машина загорілася.

Два електродвигуна. Потужність 416 к.с. Я вже їздив на гоночному електромобілі Nissan і, тому знаю, як електрокари можуть розганятися, але все одно старт Model S з місця викликає захоплення – це такий постріл з гармати, коли тебе вдавлює в крісло і відкидає голову до темряви в очах. Причому, все це відбувається в повній тиші і чути тільки легкий звук покришок на асфальті. Співробітник салону Сільві, яка була з нами, сказала, що вони називають цей звук singing – машина співає.

Місця в машині ДУЖЕ багато. Два величезних багажника – спереду і ззаду:

Дитячі крісла в задньому багажнику як опція:

Одне з головних місць в машині – гніздо для зарядки – заховано під відбивач:

В американських і європейських версіях автомобіля різні розетки для зарядки. Коли відкриваєш відбивач, гніздо загадково світиться холодним блакитним світлом:

Це ключ від Model S. Я підозрюю, що дизайнер надихнувся видом ключа для Porsche Panamera. Правда, заводити їм нічого, кнопки старту немає, а машина приводиться в дію, коли водій займає своє місце:

Втоплені в кузов ручки дверей висуваються при підході власника до автомобіля:

Знімати в салоні, крім приладової дошки і панелі управління, нічого. Абсолютно мінімалістичний дизайн без кнопок, тумблерів і інших красивостей. Тому, коли машина неактивна, салон виглядає дивно, майже бідно. Я думаю, що, коли японці почнуть робити такі преміум- електрокари, вони постараються урізноманітнити нутрощі салону. А тут все дуже просто, футуристично. Пол рівний (ясна річ), важіль вперед- назад- парковка на рульовій колонці, тому місце між кріслами попереду пусте, з пластмасовим підлоговим піддоном для дрібниць. Центр уваги, звичайно, це 17 – дюймовий монітор – центр управління автомобілем.

Приладова дошка – тут теж все гранично просто. Зліва – графік споживання енергії, в центрі – показання залишку пробігу, праворуч в даний момент знаходяться дані радіостанції, яка включена. Перемикання в метричну систему, градуси за Цельсієм і 24 -годинний формат відбувається в меню на центральній панелі.

Апгрейд системи і налаштувань автомобіля відбувається періодично, так само, як у будь-якого комп’ютера. Можна подивитися, що пропонується в новому релізі і запустити програму апдейта через зв’язок з сервером Tesla.

Сільві підключила по Bluetooth свій Айфон і на приладовій дошці з’явилися картинки альбомів з її медіатеки:

Ручка перемикання режимів руху:

Графічний інтерфейс системи схожий на попередню iOS:

Управління панорамним люком у даху. Сільві рухає пальцем по екрану – скло нагорі відкривається:

Це те, що роблять, мабуть, всі, хто сідає в машину в перший раз. Так само, як і iOS система в Tesla Model S не підтримує Flash з метою безпеки. Екран можна розділити на дві функціональні частини. Ось тут зверху – задня камера, знизу – браузер:

Графік споживання заряду – важлива річ при їзді. Можна вибудовувати свій стиль водіння по тому середньому значенню, яке вважається оптимальним. Коли мережа заправок стане повсюдною, ганяти зі швидкостями в 90 миль на годину можна буде вільно – заправка у Tesla безкоштовна. Та й домашня зарядка батарей в десять разів дешевше, ніж бензин або дизель – зарядити Model S будинку в США можна за 5-7 доларів.

Навігатор розміром в 17 дюймів – це вражає!

У двері немає навіть звичайного кишені внизу. Мінімалізм.

Ще навесні Елон Маск повідомив, що до кінця року електромобіль можна буде використовувати на 70 % території США, а до 2015 року необхідним числом швидких електрозаправок (т.зв. Supercharger) планується забезпечити всю країну і сусідню Канаду.

В салоні коштує макет зарядної колонки Supercharger. Вона забезпечує зарядку на пробіг близько 300 км. за півгодини:

Тут же в салоні і сервісна станція. Тут стоять автомобілі, які продані і ті, кого поставили на обслуговування – воно робиться раз на рік або після кожних 20 000 км. пробігу. Сам ремонтний цех попросили не знімати, але там нічого цікавого – ті ж самі підйомники, обладнання для шиномонтажу. Єдина відмінність – дуже чисто і нічим не пахне. Тому що електромобілі:

Машина з першої серії Model S, коли можна було замовляти колір кузова який на думку спаде, фарбу підбирали індивідуально. Зараз так не роблять, виробництво вже масове.

Це звичайна заправка – за 5-7 годин машина заряджається майже повністю. До речі, окрім стандартної і швидкісний зарядки, Tesla пропонує і повну заміну батарейного блоку за 1.5 хвилини. Це коштуватиме 60-80 доларів – ціна повної заправки бензином.

Tesla неймовірно популярна в Кремнієвій долині. На вулицях і хайвеях постійно зустрічаються Model S. Ось, наприклад, Tesla на заправці біля входу в головний офіс Apple в Купертіно:

Apple забезпечує своїм співробітникам безкоштовну заправку.

А це заправка біля входу в штаб- квартиру Facebook в Менло Парк. Дві Model S і два Nissan Leaf:

З норвезькими астрономічними цінами на бензин і дизель електрокари від Tesla – просто порятунок. Незважаючи на досить високу ціну на них – в США стартова ціна на базову модель становить $ 49 900, моделі з більш потужною батареєю коштують від $ 58 000 до $ 68 900 $. Європейський варіант Model S коштує від 51 500 євро.

Tesla заявляє, що кожна наступна модель їх електромобілів буде коштувати дешевше попередньої. Вже готується до випуску бюджетна Model Е, ціна якої буде близько $ 30 000. На підході і кросовер Model X – з четьірьми двигунами ( 4 Людина, яка приїжджав до Росії в спробах купити ракету, щоб з її допомогою відправити на Марс оранжерею з рослинами. Людина, яка зробила компанію, яка запускає тепер в космос ракети і його Grasshopper вражає уяву. Ось така людина стоїть за електромобілем з простою назвою Model S. Все-таки, напевно саме в цьому причина успіху Tesla – в особистості її творця.

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.