Лют 12 2014

Як проходять краш-тести автомобілів

Category: Автомобіліadmin @ 15:03


У сучасному світі при розробці автомобіля не обійтися без комп’ютерного моделювання, але ніякий комп’ютер не в силах виявити потенційні недоліки в безпеці машини. Виявити всі слабкі місця моделі можна лише в «бойових» умовах, тому найбільші автогіганти щорічно розбивають кілька сотень машин, щоб переконається в їх надійності. Всі відомі автобренди мають полігони для всебічного випробування своїх виробів на міцність, є і незалежні лабораторії.

Сьогодні ми на прикладі акредитованого німецького краш- центру ADAC розберемося, як проходять краш -тести автомобілів.


Текст Шкодапортал.Ру

Ласкаво просимо в краш- центр ADAC в баварському місті Ландсберг. Центр акредитований і відповідає вимогам Euro NCAP – європейського комітету з проведення незалежних краш -тестів авто з оцінкою активної безпеки і пасивної безпеки. (Фото Michael Dalder | Reuters):

На сьогоднішній день всі автомобілі випробовуються по одному з двох сценаріїв аварій – європейському Euro NCAP і американському NHTSA. Як можна здогадатися, сьогодні займемося першим сценарієм.

Манекен краш- центр ADAC. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Лобова зустріч машини з перешкодою лідирує за кількістю постраждалих. На жаль, навіть суворі тести за обома версіями (NHTSA і EuroNCAP) багато в чому є штучними і часто не дають об’єктивної оцінки безпеки. Зокрема, авто тестують тільки на певній швидкості, і тести не дають відповіді, якою буде деформація при більш високих або більш низьких швидкостях. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Також подібні тести не розглядають ситуації зіткнення легкової машини з великогабаритним транспортним засобом: автобусом, тягачем, вантажівкою.

Дитячий манекен в розборі. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Сформувати повну картину надійність тієї або іншої моделі можна лише за допомогою численних фронтальних і бічних зіткнень. Наприклад, перш ніж надійти у продаж, автомобіль Мерседес повинен обов’язково пройти цілих 28 тестів на безпеку. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Перші тести на безпеку виглядали вельми одноманітно: дві машини однієї моделі імітували фронтальне зіткнення на швидкості 55км/год. з перекриттям в 50%. Сьогодні випробувачі все частіше зіштовхують між собою машини різних класів, так, наприклад, «Volvo» проводила імітацію зіткнення між легковим S40 і джипом XC90.

Останні приготування до краш- тесту. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Нерідко в програму тестів на безпеку входить зіткнення легкової машини з вантажним транспортним засобом на швидкості 56 км/год. з перекриттям в 50%. У більшості випадків легковик опиняється під корпусом багатотонної машини, зводячи шанси пасажирів вижити до нуля. Подібні тести дозволили врятувати чимало життів, завдяки розробці і впровадженню так званої протівоподкатное конструкції FUPS для вантажівок. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Але лобове зіткнення не дозволяє виявити всі конструктивні недоробки випробуваної моделі, багато з них можна виявити лише при бічному ударі. (Фото Michael Dalder | Reuters):

За даними статистики тільки в 2% аварій машини перевертаються, проте, майже в половині випадків переворот стає причиною загибелі пасажирів. Найбільше схильні переворотів кабріолети і великі позашляховики з високо розташованим центром ваги. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Цікаво, що краш- тести не завжди проводять на високих швидкостях. Наприклад, безпека бензобака перевіряють наступним чином: візок з вантажем вдаряють об задній бампер машини перекриттям 40% при 15-40 км/год. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Особливі тести проводять з життєво важливими елементами конструкції – сидіннями і ременями безпеки. Для цього існує спеціальний стенд з манекеном, який розганяють до потрібно швидкості, а потім різко гальмують.

Манекени встановлюються в автомобіль. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Тест Euro NCAP проходить в 4 етапи. Спочатку слід фронтальний удар на швидкості 64 км/год. з перекриттям 40% в деформируемое перекриття. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Після перевіряють безпеку машини збоку: авто атакує візок масою в 950 кг. Потім випробовуваного зіштовхують із залізним стовпом 254 мм в діаметрі при 29 км/год.

Краш- центр ADAC. Все готово до випробувань автомобіля на безпеку. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Четвертий пункт тесту – випробування безпеки машини для пішоходів: манекен збивають на швидкості в 40 км/год. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Сьогодні ми простежимо за лідером за кількістю постраждалих – фронтальним ударом. Тест Euro NCAP проводиться на швидкості 64 км/год. з перекриттям 40%. Поїхали! (Фото Michael Dalder | Reuters):

Момент зіткнення. (Фото Michael Dalder | Reuters):

Ми дивимося зіткнення на швидкості 64 км/год. Манекени пристебнуті, працюють подушки безпеки. (Фото Michael Dalder| Reuters):

А що відбувається при зіткненні на більш високій швидкості, коли водії ігнорують ремені безпеки?

Французькі експерти давно зняли надшвидкої камерою процес зіткнення автомобіля на швидкості 80 км/годину з нерухомою перешкодою. У салоні знаходилися манекени з датчиками, що фіксують ступінь травматичності, яка була б у живих людей. Манекени не пристебнутий, подушки безпеки відключені. Результати шокують:

  1. Через 0,026 секунди : бампер машини після удару вдавлюється. Сила, що перевищує масу автомобіля в 30 разів, загальмовує його рух приблизно на лінії передніх сидінь. Однак пасажири і водій, якщо вони проігнорували пристебнутися ременями безпеки, продовжують за інерцією рух в салоні з тією ж швидкістю – 80 км / год.
  2. Через 0,039 секунди : водій з сидінням переміщається вперед на 15 см.
  3. Через 0,044 секунди : водій впирається грудною кліткою в рульове колесо і ламає його.
  4. Через 0,05 секунди : деформація автомобіля сповільнюється, він різко зупиняється. При цьому сила інерції продовжує діяти на об’єкти всередині машини. Сила перевантажень, що впливають на пасажирів і водія, в 80 разів перевищує їх власну вагу.
  5. Через 0,068 секунди : водій із зусиллям в 9 тонн врізається в приладовий щиток.
  6. Через 0,092 секунди : водій і сидить спереду пасажир синхронно головами врізаються в переднє вітрове скло, отримуючи смертельні травми.
  7. Через 0,1 секунди : що повис на кермі водій відкидається назад – в цей час він вже мертвий.
  8. Через 0,11 секунди : транспортний засіб починає відкочуватися назад.
  9. Через 0,113 секунди : чи не пристебнутий задній пасажир, що сидів за водієм, до цього часу долітає до переднього крісла і завдає другий удар. Якщо водій до цього моменту дивом залишався живий, то даний удар його доб’є. Задній пасажир також отримує при зіткненні смертельні травми.
  10. Через 0,15 секунди : сила інерції вичерпана. Машина остаточно зупиняється. Лише уламки пластика і металу разом зі скляними осколками розлітаються в сторони. Хмара пилу огортає місце зіткнення. У салоні нерухомо лежать тіла.

(Фото Michael Dalder | Reuters):Випробування не обмежуються перерахованим вище списком тестів, деякі з яких можуть мати дуже маленький відсоток відносно загального числа аварійних ситуацій (наприклад, аварія автомобіля з причепом). Однак можна констатувати одне: всі відомі марки авто приділяють безпеці своєї продукції першорядне значення, з кожним роком безпеку машин підвищується.

Ми були в гостях у акредитованого німецького краш- центру ADAC в баварському місті Ландсберг.

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.