Бер 11 2014

Технічний музей Tatra

Category: Автомобіліadmin @ 13:02


До відвідин технічного музею Копршивнице торгова марка Tatra у мене асоціювалося виключно з трамваями і вантажними автомобілями. Однак, дивний чеська геній виробляв легкові автомобілі, залізничний рухомий склад і літаки. Якщо ж / д техніка і літаки займали досить скромну нішу, то легкова автомобільна техніка була представлена ​​більш ніж.

Якщо коротко – це дуже цікавий музей.


Фотографії і текст Олександра « Russos» Попова

Трохи історії. Фірма була заснована в 1850 році Ігнацієм Шусталой під назвою « Schustala

У 1897 році випустила перший легковий автомобіль в Центральній Європі і один з перших в світі – « Президент» (чеськ. Präsident). У 1918 році з’явилася нова назва – « Kopřivnická vozovka as», а в 1919 році компанія почала використовувати значок з написом « Tatra» – на честь гірської системи Татри.

Після Другої світової війни фірма була націоналізована. Фірма виробляла вантажівки та легкові автомобілі класу «люкс» (до 1989). 15 березня 2013 компанія була продана на аукціоні компанії Truck Development за 176 млн крон.

В експозиції широко представлені легкові та вантажні автомобілі, спортивні екземпляри та інша екзотика.

Всі фотографії я розмістив в хронологічному порядку появи моделей. Прошу вибачення за можливі огріхи в автомобільних термінах.

1897. Präsident – перший чеський автомобіль і перший автомобіль в центральній і східній Європі з бензиновим двигуном. Це репліка, а оригінал зберігається в Празі:

1897. Двигун Президента – Kontra Motor – BENZ. Перший у світі опозитний двигун ( « контра – двигун») розробки Карла Бенца. Два циліндра, 6,6 кінських сили при обсязі 2,7 літра. Водяне охолодження.

1906. NW type S. Проводився в різних модифікаціях з 1906 по 1917 роки. Всього випущено 62 машини. Оснащувався двигуном об’ємом 3,3 літра і потужністю 20-30 кінських сил залежно від модифікації. Стояла чотирьох ступінчаста коробка передач задня. Вага 1,1 – 1,3 тонни. Дивно, що для такої ваги було достатньо двигуна в якісь жалюгідні 20 коней.

1924. Tatra 13 . Маленька вантажівка, який випускався з 1924 по 1932 роки. При власній масі близько тонни міг перевезти 800 – 1000 кілограм вантажу залежно від модифікації. Оснащувався двох -циліндровим оппозитним двигуном повітряного охолодження об’ємом 1,1 літра і потужністю 12 к.с.

1925. Шестициліндровий двигун для моделі Tatra 17 . Випускався з 1925 по 1928 роки. Водяного охолодження, об’ємом 1,9 літра і потужністю 35 коней.

1931. Шасі легкового автомобіля Tatra 54 / 30 . Дана модель проводилася з 1931 по 1936 роки. Всього було випущено 928 машин. У комплекті чотирьох -циліндровий опозитний двигун повітряного охолодження об’ємом 1,7 літра і потужністю 24 к.с.

1933. Далі дизайн машин кардинально змінюється, як і концепція. Ви тільки подивіться на цього малюка ! Tatra V570 – другий прототип дешевого народного автомобіля з аеродинамічним кузовом. Але керівництво компанії вирішило, що революційні ідеї повинні в першу чергу впроваджуватися на люксових машинах. А дизайн і концепцію цієї машини незаконно привласнив собі Гітлер і Фердинанд Порше, щоб в Volkswagen зробити знаменитого Жука, який розійшовся тиражем більше 21,5 мільйона примірників, що є наймасовішим серійним автомобілем в історії.

1935. Tatra 57A. Популярний кабріролет зроблений на основі базової 57 – ї моделі. У народі його прозвали « Hadimrška». Вибачте, але гугль – перекладач не знає цього слова. Хто може підказати, як це можна перекласти? Оснащувався мотором об’ємом 1,2 літра і потужністю 20 к.с. Максимальна швидкість 90 км / год!

1936. Tatra виробляла літаки. Дві моделі за ліцензією і чотири власні розробки. На фото Tatra 131 – ліцензійна версія Bücker Bü 131. Крім цього Татра випускала авіаційні мотори.

1936. Tatra T77 – перший у світі серійний автомобіль з аеродинамічним кузовом. Для свого часу машина була унікальною і сприймалася майже як « чудо світу», особливо з урахуванням вартості, порівнянної з « Майбахом» і « Роллс- Ройсом».

Ходові якості « Татри» складно охарактеризувати двома словами. З одного боку, завдяки гарній аеродинаміці машина розвивала дуже солідну для тих років швидкість – до 150 км / год – при двигуні потужністю всього в 75 л. с., і при цьому витрачала близько 15 л бензину на 100 км, що було видатним показником: інші машини цього класу витрачали в півтора -два рази більше палива. З іншого боку, розгінна динаміка важкого автомобіля з дерев’яним кузовом на рамі і малопотужним силовим агрегатом аж ніяк не була вражаючою.

1936. Tatra T87 – легковий автомобіль представницького класу, вдосконалена версія Татри 77. Модель прославилася грандіозним пробігом Іржі Ганзелки і Мирослава Зікмунд по Африці, Південній і Центральній Америці в 1947-1950 роках.

1936. Tatra 68 – Rail motor coach class M 290.0. Всього було побудовано два рейкових автобуси для маршруту Словацька стріла між Братиславою і Прагою. Це відстань вони долали за чотири з половиною години з максимальною швидкістю 130 км / ч. З початком війни вони були вилучені з експлуатації і після цього використовувалися лише зрідка на місцевих маршрутах. Вагон з номером два ( на фото) виведено з експлуатації в 1960 році. Перший вагон не зберігся.

1936. Tatra T97 – автомобіль середнього класу. Випускався недовгий час перед війною, з 1936 по 1939 рік. Татра T97 була розроблена в 1936 році як зменшений варіант Татри T87. Виробництво припинилося після анексії Чехословаччини нацистами щоб ​​уникнути конкуренції з Фольксвагеном Жуком.

1937. Обтічний кузов і технічні характеристики, особливо опозитний двигун з повітряним охолодженням, розташований позаду, роблять T97 дуже схожою на «Фольксваген Жук». Вважається, що Порше використовував дизайн « Татри», так як повинен був побудувати автомобіль швидко і дешево. Згідно книгам «Татра – спадщина Ганса Ледвінкі» і «Автомобільні війни», Адольф Гітлер сказав: « Татра» – машина для моїх доріг».

1942. Tatra V855 – прототип «бойового» снігохода для російської зими зроблений за замовленням нацистів. Зроблений на основі T87, всього побудовано два прототипи.

1946. Tatra 600 . Один з наймасовіших чеських автомобілів ( випущено більше 6 00 штук). Свою назву « Татраплан» він отримав на честь нової комуністичної планової економіки.

1949. Tatra 600 kabriolet . Цей кабріолет був побудований в однині як подарунок Сталіну на сімдесятиріччя. Швидше за все Сталін на ньому ніколи не їздив. Незабаром цей кабріолет став власністю одного московського лікаря. У 70-ті роки лікар звернувся на завод за допомогою у відновленні даного автомобіля. У результаті переговорів унікальний кабріолет поміняли на «нову» Татру 603 (яка була знята з виробництва в 1974 році). Кабріолет повернувся на завод де і була проведена його реставрація.

1949. Tatra 601 Monte Carlo – двухдверная спортивна версія, побудована в єдиному екземплярі.

1953. Чеський « хіпі – мобіль» – Tatra 805 . Легкий вантажний автомобіль військового призначення. У Чехословаччині автомобіль отримав народну назву « kačena» – « качка». Автомобіль на фотографії брав участь в експедиції в Азії з квітня 1959 року по листопад 1964.

1957. Tatra 605 – навчальний спортивний автомобіль.

1964. На основі моделі 603А був запропонований універсал, в першу чергу для швидкої допомоги. Але Tatra 603A Ambulance так і залишилася в єдиному екземплярі.

1967. Tatra 603 B5 – гоночна версія для Marathon de la Route 1966. У своєму класі екіпажі Татра зайняли всі призові місця. У загальному заліку вони займали з третього по п’яте місця. В одну з гонок одна машина збила оленя і пошкодила фари, за що отримала пеналізацію.

1967. Класичний вантажівка Tatra 138 . У музеї варто T138 VN 6 Також партія цих машин була продана в СРСР для потреб КДБ і обслуговування номенклатури середнього рангу, яка вже не задовольнялася комфортом і статусом «Волги», але ще не мала можливості отримати службову «Чайку» або « ЗІЛ». Збірка цих машин була винятково ручний. Випуск тривав до 1996 року і модель пройшла 4 модифікації.

1994. Tatra T613 – Prezident . Прототип. Виглядає як спроба виправити ситуацію і випустити народний автомобіль знову.

Історія легкових автомобілів закінчується на моделі Tatra 700. Останній екземпляр був випущений в липні 1998 року… Відтоді Татра займається тільки вантажівками.

1999. Tatra 163 . Виробляється в даний час.

 

Написати коментар

Ви повинні увійти, щоб залишати коментарі. Вхід.